Saturday, December 10, 2011

Journey of a quilter is finished


Last weekend my parents were visiting us, because of Sinterklaas. We had a nice indian diner that I made myself and off course it was delicious LOL. It was Lamb Tikka masala and Prawn Tikka Masala. But the thing they brought me was my Journey of a quilter finished. It was already finished a few weeks, but last time we visited my parents we were with the car from my DH his work and that one isn't very clean, so we decided to not take it than.
There is a lot of handwork in it, only the blocks are made by machine and the rest is done by hand. My mother has quilted it by hand. As my tops are now all quilted, she is now making a top herself. After some advise from me she is making this one from some fabrics she received from me as a present. The border will be different as she has some beautifull fabric.
Afgelopen weekend kwamen mijn ouders op bezoek voor sinterklaas. We hebben een heerlijk etentje gehad met heerlijke indiase gerechten, een lams en een garnalen curry. Ze brachten ook Journey of a quilter mee. De vorige keer dat we bij hun waren was hij al af, maar toen waren we met de bus van John zijn werk en die is nou niet super schoon en om te voorkomen dat hij vies werd zouden mijn ouders hem nu meenemen. Is hij niet mooi geworden. Ook al heb ik er heel lanh over gedaan, ik vond hem erg leuk om te maken en mijn moeder vond hem super om te quilten. Nu is ze weer zelf aan een grote top voor in de caravan begonnen. Daar had ze zaterdag de stoffen voor bij en ze wou mijn advies weten voor een leuke quilt. Nu had ik even al mijn patronen gepakt en deze quilt kwam eruit. Ze had van mij vorig jaar klaprozenstof gehad met bijpassende stoffen die ik bij Birdblocks had gekocht. En verder komen er nog zwart en wit bij. Gisteren had ik haar aan de telefoon en waren de eerste 2 blokken al af. En ze zegt het altijd, dus geef ik het toch maar door, mocht iemand een quilt met de hand gequilt hebben, maar het zelf niet zien zitten of niet leuk vinden, ze wil met alle plezier een top voor je quilten.

5 comments:

katrien said...

Heel mooi hoor.
Tot vrijdag.

Hilde said...

Schitterend !!!

Rose Marie said...

Lovely quilt and you are so lucky to have your Mom quilt it for you!

Chookyblue...... said...

your quilt is beautiful........

Anonymous said...

Love the quilt it is very pretty