Tuesday, March 29, 2011

De groentetas deze week

Deze week zat in de tas: Venkel, Pastinaak, Eikenbladsla, tuinkers, trostomaat, postelein en gekookte biet. Ons diner zag er als volgt uit deze week:
Woensdag: Gestoofde Postelein met kalfsribeye en aardappel-bloemkoolgratin (bloemkool was nog over van de week ervoor)
Donderdag: Ik was heerlijk uit eten bij een iraliaans restaurant.
Vrijdag: Slaatje van Eikenbladsla, tuinkers en tomaten plus snitzel en rosti. Ik had geen paneermeel om de snitzel te paneren, maar nog wel wit brood in de vrizer, dit heb ik even in een warme oven gelegd om te drogen en er daarna broodkruim vangemaakt en daar de snitzel mee gepaneerd. Conclusie was dat ik dat voortaan altijd doe (mits ik wel weer wit brood in de vriezer stop), want het was echt het perfecte korstje. Tomaten vindt ik de laatste tijd niet lekker, dus even geproefd van te voren en deze waren dus ook niet lekker, ze uiteindelijk in de visbouillon voor de rissotto de volgende dag gegaan.
Zaterdag: Risotto met Venkel en vis (Recept uit Jamie's Italie)
Zondag: Jool's Favoriete Runderstoof (recept uit Jamie's Diners) er zat in Pastinaak, wortels en pompoen, klinkt dat gezond of niet.
Maandag: Rest runderstoof
Dinsdag: Pompoensoep met gegrilde kipfilet stukjes
Woensdag: Soep van Pastinaak en Venkel
Komende week in de tas: Bleekselderij, Bataviasla, Broccoli, Groene kool en Paarse koolrabi. Nog geen idee wat ik daar weer allemaal mee ga maken. Dat gaan jullie volgende week zien.

No comments: