Wednesday, March 02, 2011

weekmenu

Ik probeer altijd een weekplanning te maken en als ik er altijd aan denk, komt hij voortaan ook op mijn blog op woensdag, want dan doe ik altijd boodschappen en doe ik dus ook de planning. Ik probeer altijd een paar recepten te gebruiken uit mijn kookboeken en de rest aan te vullen met andere dingen. Deze week is het Jamie week lijkt het wel, want veel recepten komen uit zijn boeken of zijn lichtaangepaste recepten van hem. Zijn gnocchi heb ik aleens gemaakt, maar toen met andere saus. Gelukkig keek ik op tijd in het recept, want het moet 4 tot 41/2 uur stoven, dus dat wordt op tijd beginnen. Hoe vaak ik wel niet ben vergeten te kijken hoe lang iets duurde en we daardoor pas heel laat aten.
Sinds we de bothamburgers van Jamie een keer hebben gemaakt, maken we altijd die als we hamburgers eten, ze zijn echt verrukkelijk. Lekker kruidig en ze gaan in de oven, dus verder kosten ze weinig moeite.
Woensdag: Gnocchi met gestoofde ossenstaart (recept Jamie)
Donderdag: Zuurkool uit de oven met zuurkoolspek
Vrijdag: Botham-burgers (recept Jamie)
Zaterdag: Saltimbocca met broccoli en aardappelgratin
Zondag: Zelfgemaakte Pizza
Maandag: Romige Kalfsragout met paddestoelen en pasta
Dinsdag: Rest Ragout met rosti

No comments: